oj folk sover på gräsmattan!

För folk som inte vet så bor jag i en studentlägenhet (det rimmade minsann hööh) vilket innebär skumt beteende på folk ganska dagligen. Tänk själv ihop 500 unga studenter i en byggnad, som förvandlas till muterade vildingar nattetid. Efter en helgnatt hittar man folk lite här och var. När jag hade jobbat natt och kom hem vid halv 7 så satt det en snubbe och sov i entrén "godmorgon" sa jag och tog ett kliv över honom. Man blir licksom imun tillslut. När jag fortsätter in i hisshallen ser jag en kvinna som ligger ner, misstänkt avsvimmad, med en massa blommor runt sig. Va? När jag sedan hämtat vovven för att kissa honom innan jag går och lägger mig, och går ut i hisshallen igen så ser jag kvinnan sittandes upp och plockar ihop sina blommor till en bukett. Va? Enormt nyfiken blir jag på sånt...

Idag när vi skulle ut och kissa i buskar så gick vi förbi en backe här utanför byggnaden, med en man på. Japp. En man låg och sov på gräsmattan. Och nej det var inte en uteliggare, han hade fina kläder och var med största certainty en student. Hade jag inte varit van hade jag fått panik och ringt 112, men man är ju imun nu. Till och med Mille har blivit imun, han som brukade morra åt folk med udda beteenden (med udda menar jag folk som rör sig allmänt oregelbundet och befinner sig på sjuka platser, som liggandes på en backe i regnet).

UPDATE! En timme senare: Han ligger fortfarande kvar! Vad pinsamt det kommer bli sen för honom...jag har fönstret rakt mot backen, varför har jag ingen webcam goddamnit?


Kommentarer
Postat av: evelina

haha känner igen det där =) men studenter är ganska roliga!
ta kort vet ja =)

2007-08-12 @ 10:49:35
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: The mother

Kan ni inte ställa ut några gästsängar för dessa trötta stackare? En kudde och filt me kanske. Nu ska vi snart tillbaks till mormor. Josefine och Mormor bråkar lite om oss. Tråkigt med bråk men orsaken är ju helt ok. Hade varit värre om de inte ville ha oss - hihi. Puss och ses på onsdag! Fin ny layout förresten.

2007-08-12 @ 11:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0