hello life!

Med ironin utkastad genom fönstret så kan jag säga att jag mår great! Pluggar något jag älskar, så alla långa timmar med "basic documents on human rights" med en tjocklek på 5 mil och en bauta latte är piece of cake. Känns om denna kursen är på ett helt annat plan än imer-kurserna.. hade det inte varit så klyddigt hade jag bytt program. På tal om det inte alls, så har min mamms skaffat blogg igen metrobloggen.se/ninna, kolla vettja! En mycket bright kvinna. Befinner mig hos henne i Lund nu, i plugg samt umgängessyfte. Förtillfället har vi båda intagit rollerna som extrema studar och sitter och läser/skriver frenetiskt i varsett rum. Ibland vill mamma ha synonymer på ord, och vi kan sitta och bolla med ideer en stund innan vi ger upp..men idag gav hon mig ett ord vid namn spektrum ??. Jag måste erkänna att jag inte har en aning om vad det betyder över huvudtaget.. Funderade en stund över omjag skulle låssas fundera en stund över en synonym..eller säga direkt att jag inte hade en aning om ordets innebörd alls.. Ärlighet vinner i längden har jag hört, så jag fick ju köra på det.

Igår såg vi filmen Nina Frisk. Ninq var skitsnygg, mesig och kunde inte agera över huvudtaget. Varken agera, reagera eller formulera. Ninas mamma var störd på alla håll och hade en ännu stördare man som slog på barn och anhalerade öl på löpande band. Ninas bror var lika störd i sin oförmåga att uttrycka sig och reagera som Nina, och Ninas kille som hon blir kär i efter 5 min verkade inte heller frisk. Det här med att hon heter Nina Frisk måste ha någon slags innebörd... Me andra ord så var alla störda. Jag rekomenderar alla att se den faktiskt!

Plugg dax! Arrivederci!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte symetrisk utan spektra. Jag kan flera synonymer på symetrisk - faktiskt! Puss

2007-10-02 @ 22:10:11
URL: http://www.metrobloggen.se/ninna
Postat av: Madde

lycka till på tentan imorgon!

2007-10-02 @ 23:53:39
URL: http://maddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0