why snooze? why whywhywhy?

Är jag den enda av jordens befolkning som inte snoozar? Jag har i princip aldrig gjort det. Får inte ut ett endaste dugg av att ligga kvar 10 min längre. Kan lika gärna öppna upp hela mitt hjärta och medge att jag faktiskt nästan mår lite dåligt av att ligga kvar längre i små 5 minuters intervaller. Blir bara psykiskt jobbigt. Jag kan inte njuta av den (totalt onödiga) extra vilan om jag vet att jag endå måste upp direkt utan några som hellst undantag. Jag vet tillochmed vissa som ställer klockan på tidigare än behövligt bara för att kunna snooza. ex..ex..excuse? Folk plågar alltså sig själva med flit? Dessutom kan det väl inte vara bra för kroppen att vakna sen ligga å dra sig i väntan på att behöva gå upp. Vilan blir väl effektivare om man helt enkelt ställer klockan lite senare på den tiden man måste upp? Visst jag ligger kvar i sängen i nån minut för att vakna till och typ.. fatta vart jag befinner mig, men NÄJ till snooze.

(snooze låter som nånting man kan ta i tv-spel för att få ytterligare poäng eller nått)

Ett lagom positivt inlägg *flina* Nu skall vi ut och dansa samba i höstsolen! solong!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag är snooze-queen!! Jag vaknar inte ordentligt första gången klockan ringer, så nästa gång den ringer så inser jag kanske att klockan ringer, nästa gång förstår jag att den vill att jag ska gå upp, nästa gång att jag antagligen ska till skolan, nästa gång att jag nog borde vakna nu. Eftersom detta kan pågå 30 minuter utan att jag faktiskt vaknat, så måste jag ställa klockan lite tidigare än jag måste gå upp ;) haha

2007-10-14 @ 14:31:00
URL: http://maddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0