han var skitfull

JO, jag och Jennie skulle in på Eurolivs här på hörnet vid mig igårkväll, en liten livsmedels butik som har öppet typ dygnet runt, klockan va kanske 22. Butiksägaren har alltid varit en smula..knepig... När vi kommer in stinker det whiskey i hela affären. Och butiksägaren går ut till som kompis som står utanför, bägge är väl i 50 års åldern.
Vi tar de vi skall ha och går mot kassan. Jennie sticker ut huvudet och ropar på mannen om vi skulle kunna få betala. När han ska in genom dörren smäller han knytnäven i (glas)ytterdörren (som ej går sönder). vi bara står häpna och fattar noll. Han vinglar bort å ställer sig bredvid oss, och inte bakom kassan och ska ta betalt. jag ger honom jämna pengar, men jennie skall ha 30 kronor tillbaka, vilket han absolut inte fattar över huvudtaget. Jennie säger att hon skall ha pengar tillbax, och han vinglar bort till kylen och tar ut en 2 liters cola flaska. han håller på å trilla omkull och måste hålla sig i kyldörren. frågetecken. han är alltså riktigt full och vi blir ordentligt nervösa.
Jennie säger att hon fortfarande skall ha pengar tillbaka, och han säger att vi kan få colan också. han håller min tia i handen men förstår ej det utan gräver i kassan efter en annan tia. när han efter mkt om och men skall ge jennie pengarna trillar han nästan omkull och tar tag i sin stol. fruktansvärt obehaglig var han. då kommer hans stora, lika fulla, kompis in och vi tänker näe detta är inte sanning. nu är vi fast eller något. det var bara vi 4 i butiken.
Jag håller upp ytterdörren tills Jennie är klar och vi kastar oss ut. Vi är fullkomligt livrädda och uppjagade och går raka vägen hem och ringer polisen. mannen är med största sannolikhet en fara för säkerheten.
Polisen var den mest arroganta mannen jag någonsin upplevt, han frågade om vi inte kunde handla någon annan stans, att detta minsann inte var ett polisärende och uttryckte sig som om jag var den största jubelidioten som en ringde honom. häjsan man tackar.

Ja, jag skall aldrig mer gå till den butiken.

Kommentarer
Postat av: Mamsi

Usch ja man undrar vad som behövs för att få polisen i malmö att komma. Mord, våldtäkt och kanske cyklautanljus... Nää gå aldrig in där igen.

2008-02-23 @ 22:57:23
URL: http://www.metrobloggen.se/ninna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0