jösses amalia

haha folk e hajj på religion! jag orkar inte ens försöka minnas, när fan dog 'jesus' å när återuppstod han? skärtorsdagar å långfredagar å påskaftnar å annandagpåsk å påskdagar...alltså seriöst? allt detta för en sagofigur? är det verkligen folk som på riktigt tänker på 'jesus' idag eller igår eller när fasen snubben nu dog eller återuppstod eller vad han nu pysslade med? Varför måste "jesus-döden å uppståndelsen" å hela baletten kräva en hel weekend? vad hände med snubben resten av dagarna när han inte dog eller återuppstod? varför finns dom? förlåt mina oakademiska och relativt okönsliga uttalanden idag, men jag blir så tagen av all denna massa av religions-nonsense. funderar på att skriva ett igenomtänkt ordentligt inlägg om mina tankar kring religion. en annan dag.

Let's just call the whole thing off.

Kommentarer
Postat av: Maddeli

men det är ju därför vi är lediga, för att försöka komma på varför man firar det!

2008-03-21 @ 22:20:44
URL: http://maddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0