playboy och påsk-feelings

Nu är "Girls of the playboy mansion" beställd, letat för evigt och nu fann jag den lilla pärlan. I love that show, yes indeed. Efter att ha läst tonvis med böcker om migration, mänskliga rättigheter och tragiska livsöden i självbiografi-form, så älskar jag att kolla på meningslös TV. Yes sir, ju meningslösare desto bättre. Playboy mansion må vara det meningslösaste ever, and I love it!


image478

Den gick loss på 305 kr ca, och jag hade gladeligen kunnat betala det dubbla!

Thank you lord for giving me this pleasure. materialism präglar denna dag. må det ske.




Anyways..

Vaknade med en obeskrivlig träningsverk i mina vader inatt. fick göra stretch-övningar innan jag ens kunde ta mig till toaletten. bahh. medaljens baksida är det gäller träning, minst sagt. halvgrät när jag gick ut med vovven och övervägde att sjukskriva mig från jobb. jag var ju trasig. oi oi. MEN vad gör man när man har skitont? jo man går å tränar! efter en liten lecture från mr nilsson så bölade iväg till gymmet och valde värsta tänkbara terror för mina döende vader: trappmaskinen. fick en smula masochism och höll på dubbelt så länge än jag brukar och tadaah det släppte. Nu har jag bara vanlig träningsverk. gosigt.



Anyways..

Jag gillar inte påsken!
Ytliga faktorer:
* Påskkort är obeskrivligt fula- gör ont i mig fysiskt så fula dom är.
* Påskgodis är bullshit. bara en till anledning att rättfärdiga krängning av femhundratusen kilo godis.
* Påskpynt är obehagligt. fjädrar, kycklingar och tuppar är obehag och inte vackert.
* Påskmat är samma som julmat och midsommarmat. tråk.
* Påskmust är julmust. tråk.
Störighets faktorer:
* Hela postterminalen svämmar över av fula påskkort= vi måste jobba extra hårt och lida.
* Vi måste dessutom vara kvar 30 min extra om ledarna vill det. bara för dessa fula kort.
* Påskhälsningar..va? varför? varför ska vi hälsa till varandra för att "jesus" återuppstod? (att fira att "jesus" föddes är OK. man firar födelsedagar.. man firar inte återuppståndelse).
* Ännu en massa helgdagar som rubbar vardagen. Är gymmet öppet? Är affärer öppna? Alla beställningar kommer senare pga alla skärtorsdagar och långfredagar å mög. jag vill ha min playboy mansion-dvd NU NU NU.

påsken tilltalar mig helt enkelt inte.


Kommentarer
Postat av: en vän

men lilla gumman Jesus återuppstod inte kring påsk utan han DOG faktiskt. så egentligen firar man inte utan sörjer. kolla bara utomlands, då klär man sig i svart o gråter för Jesus skul.. de här med påskägg o påskkort e en helt annan grej haha

2008-03-20 @ 19:22:15
Postat av: Anonym

han återuppstod väl på annandagen?

2008-03-21 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0