tänker tillbaka

Hittade min gamla 'Tankebok' från andra klass, en dagbok där dagliga tankar skrevs ner av de 8-9 åriga eleverna.


8/12-1993
"Jag tenker på när jag var sjuk då hade jag sjalakans feber. Det var inte rolickt."

18/01-1994
"Jag tenker på att titta på tv. Jag brukar titta på fongarna på fortet."

22/1-1994
"Jag tenker på godis för nu är jag sugen".

28/2-1994
"Nu tenker jag på att galopera på en häst".

12/4-1994
"Jag tenker på klädder. Det är bra att man har klädder annars fryser man nog velldigt mychet. Och att man har olika klädder för olika tempraturer. tillexempel yterklädder och ineklädder".

28/4-1994:
"Nu tänker jag på valarna. Det är synd om valarna. för dom är utt rotnings hottade. Vi såg ett program i tv om nattur förstöring".

20/5-1994
"Idag är det fredag. Idag börjar kanevaleni stan. Snart är det pingst. Det är gril burgare till lunch. Jag har klipt mig. Vi ska straks flyta. Vi ska åka till skånes djur-park. Det ska bli roligt. Vi ska ha matäck med oss. För viska inte äta i skolan då".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0