what a day...

Anlände till mamma igårkväll efter jobbet för att kunna vara beredd med Kajsa vid biljettsläppet kl 10.00, och fick veta att hennes hund fortfarande löper, men eftersom det inte fanns något val fick jag komma dit endå men min hanhund. Han blev alldeles till sig såklart och pep och kutade rundor som en brunstig tjur. När vi skulle sova stänge mamma in hennes hund med henne i sovrummet och jag stängde in mig i syrrans rum med min vovve i koppel! han kastade sig åt alla håll och kanter och pep som ett ånglok. Kajsa somnade snabbt mitt i allt holabandola, medan jag som försökte tygla fanskapet dessvärre fick kolla på film efter film efter film efter film. Ibland slutade han pipa för att typ andas eller nått, och jag försökte hysteriskt tvångssomna, men sen satte han igång igen efter sisådär 20 sekunder. Tjena. Klockan var runt halv 5 när jag insåg att jag inte kunde ligga i syrrans rum mer för hon vaknade då och då, så jag tog picket å packet in i brossans tomma rum, band fast hunden i koppel i säng-benet och satte på film igen på datorn för att försöka koppla bort pipandet. Runt halv 7 försökte jagmig på mina sista försök till sömn, dessvärre helt utan resultat och runt halv 8 vaknade mamma och vi käkade frulle. Kl 9 väckte jag Kajsa, och runt halv 10 satte vi oss beredda i vardagsrummet med varsen laptop. Vi uppdaterade biljett-sidan ett hundratal ggr, svettades niagara och fick 29 hjärtinfarkter innan de stod "ORDER"  och allt bara gick loss! Vi skrek, skrattade, hyperventilerade, sidan hakade upp sig, vi fick göra om allt igen, panik panik, svett och skrik. Kajsa lyckades få tag i biljetter till koncerten i Southend på samma gång som min sida hakade upp sig så vi förlorade biiljetterna till spelningen i London. paniken va outhärdig. Sen efter 2 försök lyckades vi och mamma fick höra på jubel!!! Smått efter bokade vi flyg och befann oss i 7e himlen. Såg sen att Edinburgh sålde ut på ca en kvart...

Nu är jag hemma. Matt i hela kroppen och trött så jag knappt vet in eller ut. Men lyckligare än någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0