mucho gusto hola espanjola

dagen har ej varit lika produktiv som gårdagen, men klart godkänd. började med en tidig morgon med gröt och latte (juu) och lite plögg. sen pallrat iväg till skolan på project meeting och varit mucket inovativ. sen har jag tampats med en artikel av sorten knepigare. gaaah. *slit i håret* men nu verkar det funka iaf. tur.

Har gjort oss redo att inta sängen och vandrat den sista vovve-rundan. inte så läckert att gå ut med en hund missinassen som hellre leker tjuren ferdinand vid varje grässtrå än fokuserar på kissningen som, enligt mig, borde vara huvudaktiviteten vid hundpromenader kl 23.00. Han stannar vid en gräsplätt och snusar lite bland stråna, jag fundilerar och filosoferar lite undertiden och när jag kollar på honom igen så har han satt sig ner på rumpan och tittar bortåt i månens sken. ååh mille kom nöuu! om min hund hade fått stanna hur länge han ville vid varje grässtrå och snusa, hade promenaderna tagit ungefär tvåhundraåttiofemtusen timmar mer. utom när han ser en kanin. chompisar! eld i baken.

nu ska vi nussa kudde i detta hushåll. pussel och kräm!

Kommentarer
Postat av: Ninna

Jag tränar engelska:
1. Sockerkaks smet - Suger cake ran away..
2. Behåll växeln, det är jämnt - Keep the gear, it is always
3. Än sen, då? - Then then, then?
4. Far åt helvete! - Father to hell!
5. Det har gått en propp i köket - A plug has walked in the kitchen.
6. Det killar - It boys!
7. Det var som katten! - That was like the cat!
8. Skärp dig! - Belt yourself.
9. Jag har fått sendrag i min vad - I have got latepull in my what
10. Jag anar ugglor i mossen - I suppose owls in the swamp
11. Han är bortrövad - He's away-assed
12. Ingen fara på taket - No danger on the roof.
13. Är det överhuvudtaget möjligt? - Is it overheadtaken possible?
14. Jag har aldrig hört på maken - I have never heard on the husband!
15. Det ger jag sjutton i - I give seventeen in that!
16. En snuskhummer - A filthy lobster.
17. Oj, min tunga slant - Oops, my heavy coin!
18. Se dig inte om - Look you not if!

2007-11-13 @ 09:48:21
URL: http://www.metrobloggen.se/ninna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0