om rökning

Jag har en onormalt stark åsikt angående rökning, och läste ett toppeninlägg i prinsessans.blogg.se

SHIT! bussen... uppdatering senare! måste rusa! HEEEJ


 okej Update..

Jag tycker att rökning är den hemskaste sorten av beroende som påverkar de som inte har beroendet negativt. Vissa har argumenterat att alkohol skadar fler männsikor hemskare, i form av rattfylleri, interna dispyter i familjen som alkoholen kan orsaka och liknande. Jag kan hålla med om att alkohol kan medföra större direkta skador i vissa fall, MEN cigaretter påverkar negativt varenda gång en cigarett tänds. Om inte miljön och luften i allmänhet så andas någon i de flesta fallen in röken mer eller mindre. Jag tycker rökning kan vara en hemsk egoistiskt grej sålänge rökarna befinner sig i närheten av icke rökare. Dagligen får jag (och säkerligen flera hundratusen andra såklart) stå ut med hemskheterna överallt ute. Och jag tycker faktiskt inte att det är vi som inte röker som skall flytta på oss, utan det är rökarna. Vi har inte bett om att få andas in skiten, vi föll inte för grupptrycket när vi var yngre (för att nämna ETT scenario som kan ha orsakat beroendet). Så snälla, bespara oss som vill vara frächa och friska det hemska giftet och ställ er långt ifrån folk som inte röker. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0