VIP i telefonkön

Yes Ladies and gents, jag fick gå före i tele-kön till vårdcentralen. "Du är nummer 11" hette de i 10 min, sen hette de att jag var nr 10 ännu längre...sen var jag 9..sen 8 lite... sen BAM!:

Hon: Ja välkommen till vårdcentralen, hur kan jag hjälpa dig?

Jag: öö? Ja..eh.. HEJ!

Man förbereder sig på ett halvårs kö, med burkmat och varma kläder och ett tal framför sig vad man ska säga när tiden väl är inne. Och så helt från ingenstans, nr 8 i kön, får man helt plötsligt svar, som ett rop från ovan. ellernått.

Tack tack så mycket för den generöst snabba tiden kära ni, you made my day. (och detta faktisk helt utan ironi, jag fick faktiskt bästa tänkbara mottagande och den snabbaste tiden hon kunde klämma fram) tack tack!

Kommentarer
Postat av: Mor

Nämen vad bra att du bokat tid - på riktigt! När fick du tid?

2007-11-06 @ 17:43:47
URL: http://www.metrobloggen.se/ninna
Postat av: Madde

vad ska du göra på vårdcentralen? e du sjuker?

2007-11-06 @ 19:47:57
URL: http://maddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0