Lillebror Beethoven

Jag pratade med mamma i tele nyss, och hör lillebror plonka på sin mastodont keyboard han fick i julklapp. Helt plötsligt hör jag Mendelssons bröllopsmarsch. eeh? Sen börjar han plonka på Für elise. Grabben är 11 bast och vi är alla mäktigt impade. Vi var säkra på att han skulle spela "dra fingrarna över tangenterna" och typ använda keyboarden som boxboll eller spela Linkin Park. Nu går han runt och ställer tusen frågor om Beethoven till stackars mamma som är ganska minimalt påläst om denne herre. nu spelar lillebror bara klassisk musik. faktiskt ganska komiskt. vilken talang.

Kommentarer
Postat av: Mor

Jag vet inte riktigt varför men mina små avkommor har liksom hela tiden överraskat mig igen och igen och igen... Det är så spännande att vara mamma till er tre! Puss på dig och ditt nackspärr.

2008-01-10 @ 20:00:39
URL: http://metrobloggen.se/ninna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0