oversize höns

Sätt reklamen för IKEA? "Du behöver ett lugnt rum".

En brud som går ifrån jobbet, där alla kollegor är oversize höns, åker ner i hissen där alla människor är oversize höns, tar tunnelbanan där alla passagerare är oversize höns och entrar sin villa där hela familjen är oversize höns. Sen går hon in i sitt sovrum ensam och sätter sig i en fåtölj och slappnar av.
Alltså jag fick shivers down my spine av den reklamen. Jag har drömt otaligt många mardrömmar där min familj och alla runt mig antingen försvunnit, förvandlats till otäcka saker eller på något vis blivit konstiga. Oftast har jag drömt att alla i hela världen förvandlats till något sjukt läskigt och jag är den enda som finns kvar.

Den reklamen fick mig en smula illamåendes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0