long time no see

minst sagt. min lillasyster ligger inne med ett blogg-race som heter duga och man vill ju inte vara sämre.
men allvar nu. har aldrig upplevt studier på denna nivån (självklart, eftersom jag aldrig tagit examen på universitetsnivå förut), men jag har heller aldrig ens kunnat tänka mig hur det skulle vara. Min vardag ser ut ungefär såhär: 2 ggr i veckan har vi diskussions-seminarier med läraren angående, oftast 2, texter vi läst tills dess som handlar om olika ideologiska teorier; allt från Marx till Nietzsche. låter softare än lågstadiet själv, men faktum är att texterna är djupa, kluriga och oftast allmänt oförståeliga. Medan vi jobbar med texterna hemma har vi study-questions till som stöd för tankegången. På samma gång har vi uppsatser att skriva på löpande band, oftast om någon av texterna vi läst förra veckan (gärna också på dom allra längsta och svåraste)...på samma gång som detta har vår kandidatexamens-uppsats dragit igång. Denna lilla skönhet skall bestå av 25 välformulerade sidor och ägnas åt minst 8 timmar om dagen. Piskrapp i rumpan om vi inte spenderar 80% av tiden på biblioteket. På allt detta har jag jobbet ett par ggr i veckan samt träningen för att ens orka fokusera... sen vill man ju försöka ligga inne med nån form av privatliv bredvid ...

hänger ni med??


skönt att blogga av sig.. kommer jag göra mer, i mån av tid!! (kommer säkert blogga i eftermiddag bara för det..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0