falsk-leg?

Sara och jag skulle till Slagthuset igår (trodde vi). När jag visar upp min leg som vanligt så säger vakten - Nej det är inte du. eeh? nähe? Han visade kortet för en annan vakt som också sa att det inte var jag. Det roligaste i världen är att det var mitt leg. Pratade med dom ett tag och dom var bombsäkra på att det inte var jag. När jag bad om att få dit polisen så gick det inte alls för sig. Sen fick dom för sig att jag och Sara var systrar, fattar fortfarande inte vad det hade med saken att göra. Vi vände på klacken och åkte raka vägen hem och hämtade mitt pass och min plånbok med alla mina kort bara för att visa av ren princip sak, tog på oss mjukisbyxor och gympaskor och gick hela vägen tillbax till Slagt. När jag visar honom alla mina kort och mitt pass så tror han fortfarande inte att det är jag. Han säger att jag isåfall borde byta bild för det liknar inte alls mig. Jaha? ska man göra helt nya ID handlingar varenda gång man inte riktigt ser ut som sig själv? Är det mitt fel att legitimationer är giltiga i 5 år? Har ju samma hårfärg och samma ansiktsdrag som på bilden... bara att nu är jag 5 år äldre, allmänt.. jag själv märker ju inte att jag förändras utseendemässigt, hur skall jag kunna veta att jag borde göra ett nytt när det jag har inte har gått ut ännu när ingen annan vakt i världen har sagt nått mer än han?

Kom på sen att jag haft problem EN gång innan, men det var 3 månader efter att jag gjorde leget, så jag fick alltså problem TRE månader efter. Då hade jag för fasen precis tagit fotot!! Skall man basera sitt utseende på fotot på legitimationen varje gång man går ut? Jag hade noll smink på min bild och håret i en frisyr, skall jag se ut så ända tills jag gör ett nytt dårå?  Tydligen måste man ju det.. Sen sa den andra vakten: Du ser inte ut som en 85:a heller.
DET var bara kränkning. inget annat än att vara taskig.

Blir så arg!

Kommentarer
Postat av: Ma

Hälsningar från Anna Said och Ola och Cesse - dom har en liten bäbis. 5 månader gammal.

2007-12-15 @ 17:51:31
URL: http://www.metrobloggen.se/ninna
Postat av: Maddeli

kööm du får rita dit lite rynkor, du kan inte hålla på å se så jäkla ung ut hela tiden XD Visst då får du ge upp barnbiljetten på bussen, men i gengäld kommer du in på slagt :P

2007-12-15 @ 18:14:17
URL: http://maddeli.blogg.se
Postat av: tess

hahaha så sjukt kul! alltså dom vill typ att folk ska ha falskleg så att dom har något att göra..öoch när ingen har falskleg får dom börja att hitta på hahahahah

2007-12-16 @ 17:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0