den vita massajen..eeh

imorgon är det julafton. jag blir typ tiotusen miljoner rikare. imorgon kommer jag uppnå nirvana. absolut. nån som vill med på en kariibien-kryssning? jag bjuder.

Håller på och läser "Den vita Massajen". Alla tycker att den är hemsk och jättebra. Jag kan hålla med om att den är otroligt intressant, men jag tycker inte ett enda öre synd om henne. Ger man upp ett toppenliv i Schweitz för att leva i bushen i kenya med en inföding som man tror är den stora kärleken fastän han behandlar en mkt ifrågasättande och lever med sjukare kulturkrockar än mellan den kristna och muslimska 'världen' så får man skylla sig själv att livet blir ett helvete. kan jag tycka. Inget går att jämföra med Asyl som är den bästa bok jag läst på svenska.
Jag råder alla att läsa "The Tortilla Curtain" av T.C Boyle, som handlar om ett mexikanskt illegalt flyktingpar i California, och "Disgrace" av J.M Coetzee, som handlar om hur en universitets professors liv sakta faller i bitar strax efter en händelse med en elev. Boken skildrar politiskt och etiskt situationen mellan svarta och vita i Sydafrika. Båda böckerna är svinigt bra och skall läsas på engelska (om det ens finns svenka översättningar..vilket det iof borde...).

Nu ere lunch! Later!

Kommentarer
Postat av: Maddeli

så du rekommenderar inte Buddha of suburbia? HAAAAAAAA *rysa* eller varför inte Mona in the promised land? *spyyyy*
Jag hänkar på till karibien för övrigt.

2008-02-24 @ 17:59:57
URL: http://maddeli.blogg.se
Postat av: Mamsi

Strunta i karibien Kim för det är bokrea på tisdag!

2008-02-24 @ 21:48:14
URL: http://www.metrobloggen.se/ninna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0