It's done

Ha! Tappade en ostbåge i mitt ljus



Lämnade in uppsatsen inatt. Om den blir godkänd återstår att se.. och om jag bryter ihop under examens seminariet återstår även det att se. Men NU hörrni, nu har jag gjort allt jag kan och skall bara lugna ner nerverna innan det är dags att förbereda seminariet. coola bananer nu. Föresten! Udda händelse idag på jobbet. Min tillfälliga lagning i min tand (där det ligger en öppen nerv precis undertill) började isa och verka så inuta. Jag tog en verktablett. Tog 2. Gnällde lite. Lite till. Började sen undra vad som stod på, jag e inte den som är den när det gäller fysisk smärta.. Men nått stod inte rätt till. Det visade sig att smärtan lade sig när jag gurglade kallt vatten på tanden. Så jag fick stå med en liten kopp vatten bredvid mig vart jag än gick. När ja skulle cykla hem fick jag hålla den lilla muggen i ena handen hela vägen, tills jag kom på att det även hjälpte att sila in massa kall luft i munnen. Det var då jag andades frenetiskt hela vägen hem....
Med planer på att sitta uppe hela natten och gurgla vatten satte jag mig vid datorn och pillade klart med uppsatsen och skickade in. Sen fick jag en fiffig masochistisk idé att strunta i att gurgla och se hur länge jag kunde stå ut med smärtan.
Jag är en sån som brukar sitta och analysera smärtan mitt uppe i ett panik-smärta anfall. Typ "Hur ont gör det egentligen? Gör det verkligen såhär ont eller inbillar jag mig? Kan man inbilla bort smärta? Hur ont gör det i jämförelse med blabla? Undra hur långt tid det tar nu innan jag börjar gråta" Osv. Denna gången resulterade övningen i att smärtan successivt avtog. Hurra! Jag skall dock endå boka tid imorgon till tandläkaren.. tissingarna mina mår inge vidare rent generellt.

NU: somna till Vänner. Nighty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0